2008年10月23日星期四

神啊!救救我吧!

不知不觉就踏进week2尾声了.....时间过得真快.开学两星期了,我还是对这学期的科目搞不明白.到底什么是Psychology?Time Based Media?Corporate Identity????我还没摸清楚........

Psychology一堆堆的science塞进我脑里,根本都消化不来.中学时期我的science是"肥老"的(fail).哈哈.....

Corporate Identity还好一些.因为这科需要design的,比较容易handle.Assignment做hotel.从logo design到stationary set, promotion items等等.有很多东西要做.感觉24小时是不够用的.

今天终于第一次上Time Based Media的lecture class.但上完课后,感觉自己没什么艺术细胞和审美观.哈哈....竟然看不明lecturer播的影片.看得我一头雾水......

我觉得自己开始失去原有对graphic design的热诚.我开始迷失方向...走进了迷宫.

从小我很爱画画.所以很小的时候就被送去上画画班.哪里有画画比赛我就去参加.还拿了无数次的奖.那时候的我觉得很光荣.哈哈....还有试过因为代表学校参加画画比赛得奖,校长买kfc给我吃.....
很爱画画的我,对其他的科目没什么兴趣.有的还考得很烂的成绩.哈哈....当中五毕业后,我就顺理成章在KTAR报读Graphic Design.很顺利地读完两年和毕业.接着又报读UTAR Graphic Design and Multimedia.读着读着...觉得原来这科需要读很多的theory.我的记忆力差,消化能力也差....慢慢对自己也失去信心.审美观差....创意力也不是很好.....真的开始替自己感到担心.担心自己没能力在这行立足.
天啊!!这时候有首歌很适合唱:!救!
我到底还能撑到几时?

7 雪花飘:

Jeff YiFong aka 蜜蜂王子 2008年10月23日 23:23  

加油吧﹐別讓負面的情緒充滿你的心噢~~

winterbaby 2008年10月23日 23:32  

jeff@yifong:嗯。。。我会加油的。谢谢你。。。。

匿名,  2008年10月24日 11:19  

加油..
我小时候也是很爱画画,
结果中学毕业后也是选着了这科
现在工作后发现
自己的技术差人家太多了
而且有时真的会hang在那里
没有idea...
但是还是要坚持咯
坚持学习
加油!!别放弃阿!!!^^

~star欣~

munhow 2008年10月24日 14:20  

I think this is a path that everyone will go through. same here as well :D love drawings when im young, but not as talent enough to win prizes. but well i never give up :D untill secondary school. yeah, hate books, love visuals! and at the end i've chosen this road.

But i'm sure that you still love design and drawings. Get like maybe 1 hour a day to do what u love to do. Get away from school work and just have fun creating your own stuffs! :) During my college years, i was lost for while, like where the hell did my inspiration go? where is all the semangat i used to have. I think mostly is because of the over draining school projects and sleepless night that killed it! :D But the trick is just to enjoy the path enjoy the process. And never give up. Talk to friends that have the same passion as yours, talk something out as if you guys gonna go work on it someday! even didnt get to work on the idea of what you guys talked about, It doesnt mater :D just get some inspiration there. that works for me ! :D

the subject doesn't matter, what matters is what you like to do. And just dive deep into that. Studies is a process to help you to explore and grow :) cos at the end of school, you come out and wish to work on what you always wanted. If you dive deep into what u love early, the better. cos you'll end up having a perfect portfolio that speaks for your self! so dont give up :D just try your best. Results doesnt matter, as long you pass yourself :D

cheers!
pain is just temporarily, glory is forever!

winterbaby 2008年10月26日 11:10  

~star欣~:谢谢你。。。我会继续努力。有空我们交换下画画心得…………嘻嘻。。。

munhow:谢谢你告述我你的经历。。。让我从中学习很多。我一定很渡过这关!!

Linus 2008年10月27日 13:48  

虽然不认识你,但还是跟你说声加油!
呵呵呵!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP